Méi Líng


En dag gick Méi hem väldigt ledsen, hon hade inte fått den där löneförhöjningen hon hoppades på.
Nu kommer hon inte få råd till räknigarna. 
*ring ring* Méi tog upp mobilen och satte sig på en bänk


Det var Vivian (en sim hon träffade på gymmet)
- Hej Méi! Kan jag komma förbi en sväng?  
- Visst, jag är snart hemma..*snyft*
- Är du ledsen Méi? vad har hänt? frågade Vivian oroligt
- Kan berätta för dig när du kommer förbi
- Okej, där om 5 minuter


*berättar hela historian*

 - Men ojdå Méi, det var tråkigt att höra om dina föräldrar... väldigt tragiskt.. Men du vet med räkningarna, du kan ju bara sälja vissa dyra föremål.. som TV'n
- TV'n?
- Ja du kan säkert få 2000 simdaler för den. Du kan ju alltid köpa en ny tv när du får mer pengar i lön. 
- Ja.. jo..
 - Jag måste gå nu, sköt om dig Méi, jag finns på mobilen om du behöver prata

Vivian var en väldigt god vän även om hon kanske är 40 år äldre än Méi så känns det som om dom varit vänner hela livet.


Innan hon gick och la sig satte hon ut TV'n på blocket och hoppades på det bästa.





Innom bara några dagar vart TV'n sold och Méi hade råd att betala räkningarna. 
"Phu det var i lagom tid"
Men nu har hon inte så mycket pengar kvar till mat och annat...

 
Den morgonen när Méi gick på en promenad till gymmet träffade hon på en snygg kille vid namn Alexander.


Dom började prata och det dröjde inte alls nå lång tid innan Méi berättade precis hur hon kände.. Att knappt ha råd till mat.
- Är du hungrig? Har du ätit något idag? frågade Alexander
- Inte än, jag var på väg till gymmet och skulle efter det gå till parken och kolla om någon har grillat mat
- Nej nej, inte gymma innan du ätit! Kom in vet'ja, så bjuder jag på mat


 
En hungrig Méi åt upp maten jättefort
Alexander hade däremot inte en sådan stor aptit, och satt och kollade in i väggen undertiden Méi åt.


- Alltså.. det är ju tråkigt att du har det på det settet, jobbar du inte? frågade Alexander
- Jo, jag jobbar.. men jag lär jobba ännu hårdare. Har inte en direkt bra lön sa Méi
- Jag förstår..
- Du! Får jag ta kort på oss två tillsammans ? så kan jag komma ihåg honom som bjöd mig på mat.
- Haha visst, sa Alexander

 










Kommenterar du ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback