Tips

Något som jag och många andra har problem med är när sims bara stänger ner sig själv, ni kanske är vana vid att någon gång under erat spelande så stängs spelet ner och det står att det blev något fel eller liknande. 
Då har jag ett tips till er! Spara spelet så ofta som möjligt, då menar jag inte var 5e minut. Men om ni exempel har gjort något 'viktigt'/stort i erat spel , spara. 
När jag spelar så sparar jag alltid "spara som" när spelet har sparats så klickar jag ner sims och går in på saves i sims3 mappen. (fattar ni?)

 

 


kopierar filen som ni har sparat och lägger den exempel på skrivbordet eller någoon annanstans där den är säker. Är ni bekanta med att felkod 12 dyker upp? ja då är detta ett bra sätt att spara filerna, utan att du behöver göra om allt. Så då är det bara att kopiera filen som ligger på skrivbordet och lägga in den i saves mappen igen. ta bort den förstörda filen och fortsätta spela :D
För mig när felkod 12 dyker upp så blir filen inte en backup, den blir bara exempel. Hiddensprings.sims3.bad och denna fil går inte att göra något åt, däremot om den blir en Hiddensprings.sims3.backup då är det bara att sudda ut så den heter Hiddensprings.sims3
detta kanske ni redan visste då många andra bloggare har tipsat om detta. 

Hoppas denna information var till nytta utav några av er! och ställ gärna frågor om du inte förstod så ska jag förklara bättre! 







- Reinhild

Vad smart. Tack för tipset :)

Kommenterar du ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback