Virus maybe ?

Hejsan alla läsare! Det är så att det kommer komma upp en del utav Andrell, snart.. så fort jag har tid.
Men sedan vet jag inte om det kommer komma upp något mer om varken Andrell eller Barkley. 
Anledningen är för att jag förmodligen har fått virus på datorn. Så jag kan inte spara "saves" till minnet.
Eftersom att jag inte vill riskera att några dåliga filer hamnar på minnet.
(sånt där minne man kan bära med sig överallt) 
Jag får en ny dator någon gång när jag börjar skolan igen.. Så ni får väl hålla ut tillsdess. 
Tycker inte det är någon idé att fixa bort viruset heller då de är skolans dator osv,, 
Kan inte ominstallera datorn för isåfall lär jag vara i skolan när man startar upp den.. å de går ju verkligen då det är sommarlov ? xD


| Lite bättre förklarat: Jag kan inte spara saves-en till minnet, så när jag får en ny dator kan jag inte börja med familjerna där jag slutade. Så jag tycker alltså det är bättre att sluta spela för stunden tills jag fått en ny dator. Hängde ni med ? |
Så dom här veckorna som är kvar ska jag fortsätta njuta utav sommaren och de fina vädret.
(som tyvärr inte är framme idag då...)
och uppdatera bloggen med downloads och annat skojigt. ha det bra mina fina sims vänner ♥


( vill bara skriva, när jag letar upp downloads går jag in på andras simsbloggar exempel chaos och kollar deras nerladdningstips. Kollar in nerladdningens sida och hittar något därifrån. Så jag lägger inte upp någon nerladdning som jag skulle kunna tro är virus eller dylikt.  Sen är det mycket ifrån tsr.)


 
och hur jag märkte att jag kanske har fått virus/eller hade. Först och främst stängde chrome ner sig och när jag startade den så var det en helt ny "söksida" eller vad det heter.
(som förmodligen är borta nu då jag raderade och avinstallerade programmet osv.)
Det var ett spionprogram. Scary I know. 
Sen fick jag massa sånna där "ads" som ploppa upp varje gång jag klicka någonstans. 
Det programmet är färmodigen också borta nu då jag avinstallerade skiten och tog bort massa skit som hade kommit på datorn av någon anledning (?) Inga ads nu i alla fall. 
Sen var det inget mer jag har märkt som gör datorn konstig.. Men man kan aldrig vara säker. 
Vad jag gjorde som inte har något virusprogram..
(jag har bara sån där som söker efter fel men kan inte ta bort dom om man inte köper) 
Jag gick in på kontrollpanelen → program → avinstallera ett program. 
och letade reda på saker som jag inte kände igen. 
så hoppas att det mesta utav skiten är borta i alla fall. sen är de väl små skit som kan vara ganska stort som är kvar som jag själv inte kan hitta på.. Var noga med att inte klicka på länkar eller osäkra nerladdningar eller acceptera saker ni inte vet vad det är. och om ni nu skulle märka att datorn börjar bete sig konstigt, gör en virussökning så fort som möjligt! Jag märkte ganska fort att något var fel på datorn, och att programmet/filerna hade bara kommit till någon timme före innan jag satte igång med att försöka få bort dom. 
så var rädd om datorn! även om ni har ett virusprogram osv så var försiktiga där ute på internet. 





Kommenterar du ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback